"Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі Атбасар қаласының  № 2 жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа №2 города Атбасар отдела образования по  Атбасарскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

ҚОРҚЫТУ: НЕЛІКТЕН КЕЙБІР БАЛАЛАР БАСҚАЛАРДЫ УЛАЙДЫ ЖӘНЕ БАЛАСЫН ЗОРЛЫҚ-ЗОМБЫЛЫҚТАН ҚАЛАЙ ҚОРҒАУҒА БОЛАДЫ

27.12.2022

Қорқыту тақырыбы балаға да, оның айналасындағы ересектерге де қатысты. Мақалада біз ата-аналарға қалай әрекет ету керектігін және осы жағдайда балаңызға қалай жақсы қолдау көрсету керектігін айттық. Мектепте қорқыту дегеніміз не Қорқыту (ағылшынша bullying — "қорқыту", "қорқыту", "қорқыту") — бұл кейбір балалардың басқаларға қарсы агрессиясы, егер күштер теңсіздігі орын алса және жәбірленуші оған қаншалықты зиян тигізетінін көрсетсе. Қорқыту әрқашан физикалық шабуылда көрінбейді. Психологиялық зорлық-зомбылық жиі кездеседі: * ауызша қорлау (қорлау, зұлымдық және ұятсыз әзілдер, мазақ ету және т. б.); * қауесеттер мен өсектердің таралуы; * бойкот (қорқытудың ең қауіпті түрлерінің бірі, өйткені қалғандары жиі суицидке әкеледі). Буллер деген кім Буллерлер-агрессор ретінде әрекет ететін балалар. Қорқыту процесінде олар күш позициясында болса да, іс жүзінде бұқалар да қанағатсыз.

Мектептегі қорқытуға кім қатысады Қорқыту бастауыш және орта мектептерде жиі кездеседі. 10-11 сыныптарда ми құрылымдарының жетілу процестері мен жасөспірімдердің өзін-өзі реттеу қабілеті аясында ол біртіндеп жоғалады. Сыныпқа байланысты қорқыту көріністерінің жиілігі туралы зерттеу. Балалардың жынысы мен жасына байланысты мектепте қорқытудың пайда болу жиілігі Егер ұжымда қорлау басталса, оны қоспау қиын. Қорқытуда көптеген рөлдер бар. Үш негізгі: булли (қорқытуды ойлап табады және басқарады), бақылаушылар (жанжалдан тыс, бірақ агрессорларды мақұлдайды немесе айыптайды) және жәбірленуші. Жанжалға қатысушылар мен бақылаушылардың рөлдерін бөлу Өкінішке орай, қорқыту жағдайында шеттетілген позицияны ұстанудың пайдасы жоқ. Тек бір сыныптас пен сіздің балаңызға "бұл әсер етпейді" шабуыл жасаса да, бақылаушылар аз емес, кейде үлкен жарақат алады. Психологияда тіпті "бақылаушының жарақаты"термині бар. Көбінесе бала өзін өзі басқара алмайды.

Егер бала қорқытудың құрбаны болса, не істеу керек Қорқытудың құрбаны отбасының әл-ауқатына, ата-анасының қамқорлығына және даму деңгейіне қарамастан кез-келген бала бола алады. Ересектер қорлау жағдайларын елемеуі маңызды, тіпті агрессия (әлі) балаларына бағытталмаса да. Қорқытуды қалай тануға болады және ол не үшін қауіпті Егер бала жәбірленуші болса, бірақ бұл туралы тікелей айтпаса, қорлау туралы басқа физикалық және психологиялық белгілерден болжауға болады: * іш пен кеудедегі себепсіз ауырсыну; * мектепке барғысы келмеу және нашар үлгерім; * жүйке тик, энурез; * қайғылы көрініс, мазасыздық, мазасыздық; * ұйқының бұзылуы, кошмарлар; * ұзақ депрессиялық күй; * жиі суық тию және басқа аурулар; * жалғыздыққа бейімділік, қарым-қатынасқа құлықсыздық; * тәбет проблемалары; * шамадан тыс сәйкестік пен сақтық. Мектептегі қорлау барлық қатысушылар үшін ең жағымсыз салдарға әкеледі. Буллингке ұшыраған оқушылар депрессияға ұшырайды, дамуға бейім.

Буллингпен қалай күресуге болады Жасөспірімдерді қорқыту-бұл күрделі тәсілді қажет ететін мәселе. Мектептегі қорлауды бала жалғыз өзі түсінбеуі керек, бірақ барлық тараптар — ата-аналар, мұғалім және оқушының өзі. Қорқытуға тап болғандар үшін басты Кеңес — мүмкіндігінше тезірек маманнан кеңес алу. Бірақ әр тараптың қалай әрекет ету керектігін қарастырайық. Ата-аналар не істеу керек Жәбірленуші баланың ата-анасында кінә, ұят, ашу, ауырсыну және дәрменсіздік сезімдері болады. Осыған байланысты, кейде қолдау мен жанашырлықтың орнына оған кеңестер мен айыптаулар түседі: "сіз не бердіңіз?!", "Шүберек болмаңыз!", "Өзі кінәлі" және т.б. Бұл кез-келген отбасында болуы мүмкін екенін түсіну маңызды. Мұнда ешкім кінәлі емес, әсіресе баланың өзі. Егер сіз ата-ана ретінде жағдайды жеңе алмайтыныңызды сезсеңіз (және бұл қалыпты жағдай), онда ең алдымен жақындарыңыздың немесе психологтың қолдауына ие болуыңыз керек. Маманмен кеңескеннен кейін сіз баламен болған жағдай туралы қалыпты сөйлесе аласыз.

Қорытындылар Кез-келген бала физикалық, интеллектуалдық қабілеттеріне немесе материалдық жағдайына қарамастан қорқытудың құрбаны бола алады. Психологиялық жарақат тек қорлауға қатысушылар ғана емес, оның куәгерлері де алады. Егер сіз мектепте қорқыту практикасы бар екенін білсеңіз, сіз шетте қалып, жағдайды өз бетіңізше жібере алмайсыз. Оны мұғалімдермен және басқа ата-аналармен талқылап, одан шығудың жолын табуға тырысыңыз. Балаңызбен қорқыту туралы сөйлесіңіз, егер ол немесе мектептегі басқа балалар қорқытса, қалай әрекет ету керектігін түсіндіріңіз. Баланың өзі агрессор болмас үшін басқа адамдардың шекараларына деген эмпатиясы мен құрметін дамытыңыз.



Добавить комментарий



Включить данные в подпись
Жаңартылған күні: 27.12.2022 18:07
Құрылған күні: 27.12.2022 18:12

Текст