Әңгіме алгоритмі:
1. Байланыс орнатыңыз. - Жөніңіз – айтыңызшы Сіз кімсіз.
2. Құпиялылық туралы хабарлаңыз.
3. Сізге қалай және қалай көмектесуге болатындығын сұраңыз. Егер өтініш беруші өз атын атамаса, сіз келесі формада нақтылауға болады: "Мен сізге қалай көмектесе аламын? Сізге қалай жүгінуге болатынын біле аламын ба?»
4. Ол өзін не мазалайтыны туралы сөйлесуге дайын ба деп сұраңыз. Мұқият тыңдап, тыныштандыруға тырысыңыз.
Белсенді тыңдау әдісін қолданыңыз. Мұқият тыңдау дегеніміз:
• Назар говорящем ретінде адам дейді, түсінуі және жақсы түсіну, бірақ ол дейді. Есіңізде болсын, сіздің міндетіңіз-тыңдау, сондықтан сіз өзіңіздің сұхбаттасушыңызды тыңдағаныңызды көрсету маңызды: қысқаша түсініктеме беріңіз: "түсінікті", "дұрыс", "жалғастырыңыз, өтінемін". Сондай-ақ, сіз әңгімелесуші қолданатын өрнектер мен сөздерді қолдана аласыз; бұл сіздің түсінгеніңіздің және оның ойының барысын қадағалайтындығыңыздың дәлелі болады.
* Адамға не болғанын оған ыңғайлы қарқынмен айтуға мүмкіндік беріңіз. Емес торопите с ответом беріңіз уақыт обдумывание.
• Сосредоточьтесь арналған әңгіме. Қоңырау шалушының қандай мәселелерге тап болғанын, олар үшін қаншалықты маңызды екенін анықтаңыз:"сізді не мазалайтыны туралы аздап айтыңыз...".
* Әңгімелесушіні:" сіз айтып отырғаныңыз өте маңызды...", "Мен бұл туралы көбірек білгім келеді", "маған неғұрлым көп айтсаңыз, мен сізді жақсы түсінемін", "Мен бұл туралы тағы бір нәрсені тыңдағым келеді...", " Мен сізді қаншалықты түсіндім(А)...", " сіз ойлайсыз...", " бұл сізді қызықтырады..."," Сіз үшін ең бастысы..."," сіз айтқандарыңызға сүйене отырып...", " бұл өте қызықты, сіз бұл туралы көп нәрсені…»
* Сұраңыз және түсіндіріңіз. Егер сіз жауапты дұрыс түсінгеніңізге немесе сұхбаттасушыңыздың айтқанына сенімді болмасаңыз, сыпайы түрде сұрақ қойыңыз немесе қайта жазыңыз. Қосымша ақпарат алуға мүмкіндік беретін кеңейтілген (ашық) сұрақтарды қолданыңыз: "сіз бұл туралы толығырақ айта аласыз ба?"және нақтылауға арналған арнайы сұрақтар-қалай, қайда, қашан және т.б. сұрақтар қою кезінде әңгімелесушіңізбен бірдей сөздерді қолдануға тырысыңыз. Сұрақтарды бір-бірден қойыңыз, уақытыңызды бөліңіз және сұхбаттасушы үшін қорытынды жасамаңыз.
Осылайша сіз адамдарға өздерін қауіпсіз сезінуге, қолдау, түсіністік, құрмет пен қамқорлықты сезінуге көмектесесіз. Түсінікті болу үшін ақпаратты қарапайым сөздермен беріңіз. Қоңырау шалушы Сізге өзінің сезімдері туралы айтқан кезде жанашырлықты білдіріңіз: "мен сізге қиын екенін түсінемін..", "Сіз алаңдайсыз...".
Адамдардың күйзелісі тек эмоционалды күйде ғана емес, физикалық жағынан да көрінуі мүмкін. Стресстің ағзаға әсері тез тыныс алу, қатты жүрек соғысы, қысымның жоғарылауы сияқты өзгерістерге әкеледі. Егер сұхбаттасушы жоғарыда аталған белгілерді атап өтсе, сіз табиғи (физикалық жаттығулар) және арнайы (өзін-өзі реттеу әдістері: тыныс алу гимнастикасы және т.б.) өзін-өзі реттеу әдістерін қолдануға кеңес бере аласыз.
Адамдарға қажетті қолдауды алуға көмектесіңіз. Егер сіз бірдеңе білмесеңіз, адал болыңыз.