Кез-келген оқыту өзін-өзі ұйымдастыру мен өзін-өзі тәрбиелеудің белгілі бір шеберлігін қажет етеді. Осыған байланысты, жас студенттерге, әрине, қиын болады, өйткені оларда бұл дағдылар әлі де қалыптасып келеді және олардың басым көпшілігі ересек адамға бақылау және бағыттау көмегін қажет етеді. Тіпті бірінші сынып оқушысы үшін қашықтықтан оқыту өте қиын.
Не істеу керек?
Қозғалу керек бағыттарды бөлектеңіз:
- оқу (қызықты ертегілер мен әңгімелерді таңдаңыз);
- жазу және ұсақ моториканы дамыту (желіде қазір көптеген жазулар, жаттығулар мен бояулар бар);
- тұрмыстық білімді үнемі толықтыру (мұнда дамушы фильмдер мен мультфильмдер көмекке келеді);
- санау дағдыларын дамыту (біз тағы да оқу дәптерлері мен тренажерлерді іздейміз, үйде Дүкен ойынын ұйымдастыра аламыз және т. б.) Мұның көп бөлігі ойын түрінде жасалуы мүмкін және жасалуы керек. Бірақ, мысалы, жазу және математика бойынша тапсырманы орындау баланың осы оқу түрінен бас тартпауы үшін жұмыс үстелінде сабақ түрінде ұйымдастырылуы мүмкін.
Жасөспірімдермен де оңай емес. Олардың көпшілігі мотивацияның қиындықтарына тап болуы мүмкін: сыныпта өзін бекіту, мысалы, үйде оқу әлдеқайда қиын. Баламен бірге қысқа мерзімді және қол жетімді мақсат қою үшін ата-аналардың көмегі қажет.
Психологтар ақшалай ынталандыру әдістерін қолдануға кеңес бермейді, өйткені олар оқу мотивациясын ауыстырады.
Сондықтан баланы бағалауға немесе ақшалай ынталандыруға емес, ол жаңа нәрсені үйренді, не үйренді, не істей алды.
Егер айырбастау өте жақсы баға төрттен сіз балаға таңдау жасаңыз, екпін дейді баса назар, жұмылдыру өзін табуға, жаңа білім.
Балалар оқу атмосферасын сақтауға тырысуы керек: кестені сақтау, онлайн сабақтарды жіберіп алмауға тырысу, талқылауға қатысу, онлайн тесттер мен жаттығуларды шешу. Бастапқыда барлық жаңа нәрсе қызығушылық тудыруы мүмкін емес-баланы осы қызығушылыққа қолдау көрсетіңіз, онымен кері байланыс пен бағалау әдістерін талқылаңыз, ақпарат көздерімен және жаңа технологиялармен жұмыс істеуді үйреніңіз.
Күн тәртібін сақтаңыз. Қашықтықтан оқыту-бұл демалыс емес. Бала өзіне кішігірім жеңілдіктер бере алады (сағат 7-де емес, 8-де тұру керек, мысалы, оқу-жаттығу жиындары мен мектепке бару уақыты үнемделетінін ескере отырып), бірақ тұтастай алғанда бес күндік оқу аптасының әдеттегі кестесін дереу сақтау керек. Бұл балаға алғашқы күндері оқу ырғағын сезінуге көмектеседі.
Мектептегі сияқты, сабақ кезінде ұялы телефондарды оқу мақсаттарынан тыс пайдалануды шектеу керек. Бұл мәселеде жанжалға барудың қажеті жоқ, баламен "ойын-сауық"уақыты туралы келісуге тырысыңыз.
Есіңізде болсын, баланы бір нәрседен толығымен айырмас бұрын, оған балама ұсыну керек. Егер бұл балама сізбен бірге өткізілетін уақыт болса — ойындар, фильмдер көру және талқылау, тамақ дайындау, спортпен шұғылдану ... бірақ сіз әлі көп нәрсені ойлап таба алмайсыз!
Дене шынықтыру, сурет салу, музыка туралы ұмытпаңыз. Бұл заттар кестеде ғана емес, сонымен қатар бағдарламаны да орындау керек — бұл барлық сабақтар стрессті жеңілдетуге және ауысуға көмектеседі. Сондықтан сіздің балаңызда дене шынықтыру немесе сурет салу болған кезде-мүмкін болса, оған қосылыңыз және стрессті жеңілдетіңіз...
Қашықтықтан оқытуда уақытша жүрген балалардың ата-аналарына педагог-психологтың ұсыныстары
Ең алдымен, сіз өзіңізге және балаға күнделікті әдеттегі тәртіп пен ырғақты сақтауыңыз керек (ұйқы және ояту уақыты, сабақтың басталу уақыты, олардың ұзақтығы, "үзіліс" және т.б.). Күнделікті режимдегі күрт өзгерістер баланың бейімделу қабілетін айтарлықтай қайта құрылымдауға және шамадан тыс стресс пен стресске әкелуі мүмкін.
Ата-аналарына және жақындарына, баланың маңызды өзімен тырысу сақтап, тыныш, барабар және критичное қатысы шыққан. Баланың эмоционалды жағдайы ересек адамның (ата-анасы, туыстары) жағдайына тікелей байланысты. Басқа елдердің ата-аналарының тәжірибесі өзін-өзі оқшаулау режиміне бейімделуге біраз уақыт кететінін және бұл қалыпты процесс екенін көрсетеді.
Сабырлы, ұстамды болыңыз, балалардың вирус туралы сұрақтарына жауап беруден аулақ болыңыз, Сонымен қатар пандемия жағдайы мен оның қауіптері туралы ұзақ талқылауларға бой алдырмаңыз. Интернет желілерінен" қасіреттер " туралы мәліметтерді ұнатпаңыз!
Балаларды қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру туралы мектептен алған ұсыныстарды түсінуге тырысыңыз. Тек сынып жетекшісінен және мектеп әкімшілігінен алатын ресми ақпаратқа назар аударыңыз. Бұл процесті ұйымдастыруға мектепке уақыт қажет. Қазіргі уақытта ата-аналарға да, мұғалімдерге де Қашықтықтан оқытуға көмектесетін бірқатар ресурстар бар.
Ата-аналар мен мектеп оқушыларының жақындары, егер олар балаларымен бірге "игеруге" тырысса, Қашықтықтан оқытудың тартымдылығын арттыра алады. Мысалы, сіз балаға сұрақтар қойып, пікірталасқа қатыса аласыз, содан кейін сабақ қызықты, танымдық ойынға айналады. Бала үшін бұл мотивацияны арттыру мүмкіндігі, ал ата — аналар үшін-балаларын жақсы білу және түсіну.
Үйде мәжбүрлі түрде болу кезінде сізге және балаға жақын әлеуметтік ортамен (телефон, мессенджер арқылы) байланыста болу маңызды, алайда жалпы алынатын ақпараттық ағынды (жаңалықтар, әлеуметтік желілердегі таспалар) азайту қажет. Өзекті жаңалықтардан хабардар болу үшін бір жаңалықтар көзін таңдап, оған күніне 1-2 реттен көп емес бару жеткілікті (мысалы, таңертең — таңертеңгі істерден, рәсімдерден кейін, біраз уақыт демалу керек-кешке, бірақ ұйқыға дейін 2 сағаттан кешіктірмей), бұл алаңдаушылық деңгейін төмендетуге көмектеседі. Жақындарыңызбен сөйлескен кезде коронавирусқа және басқа да алаңдаушылық тудыратын тақырыптарға назар аудармауға тырысыңыз.
Жақындарыңызбен қарым-қатынас жасау үшін балаңызға "ақпараттық шу", кейде жалған ақпарат тарататын әлеуметтік желілерден аулақ болуға кеңес беріңіз. Бір мессенджерді өзіңіз таңдаңыз (мысалы, Telegram, WhatsApp) және маңызды байланысты сол жерге көшіруге тырысыңыз. Әлемдегі өзекті жағдайды талқылай отырып, чаттарға жиі барудан аулақ болған жөн. Күніне 1-2 рет бару жеткілікті. Мессенджерлердегі кез-келген чатты үнсіз режимге қоюға болады және қажет болған жағдайда ғана баруға болады.
Баланың тәуелсіз әрекет ету кезеңдерін және ересектермен бірге ұзақ уақытқа созылған істер қарастыру қажет. Негізгі идея-үйде болу "жаза" емес, жаңа дағдыларды игеруге, білім алуға, жаңа қызықты істерге арналған ресурс.
Үйде отырып, бала сынып достармен (қоңыраулар, ВК, топтық чаттар) сөйлесуді жалғастыра алады. Ата-аналар виртуалды жарыстар мен басқа да жағымды іс-шаралар туралы түсінік бере алады. Сіз жасөспірімдерді қызықтыратын тақырыпта (спорт, музыка, кино, тамақ дайындау) өз влогтарын жүргізуді бастауға шақыра аласыз.